اظلاعات گردشگری | معرفی جاذبه های توریستی و هتل

جاذبه های توریستی | دیدنی های شهر های مختلف | هتل های شهر های مختلف

اظلاعات گردشگری | معرفی جاذبه های توریستی و هتل

جاذبه های توریستی | دیدنی های شهر های مختلف | هتل های شهر های مختلف

تورهای دانش آموزی کانادا

آیا شما هم در فکر رشد و پیشرفت فرزند خود هستید؟آیا آینده فرزندانتان برای شما مهم نیست؟چرا همین الان تصمیم نمی گیرید تا راه رشد و پیشرفت را به فرزندان خود نشان دهید؟آیا می دانستید که تورهای دانش آموزی کانادا میتواند یکی از عوامل پیشرفت فرزندان شما باشد؟همراه ما باشید تا با ارائه پیشنهادی بینظیر راه رشد فرزندان شما را در تورهای آموزشی کانادا به شما نشان دهیم.

Study-in-Canada-7.jpg (800×400)

منبع

http://vaghtsefaratuk.com/canada-student-tours/

با کاخ شیروانشاه باکو آشنا شوید

کاخ شیروانشاه باکو

کاخ شیروانشاه باکو یا کاخ شیروانشاهی یکی از معروف ترین دیدنی ها و جاذبه های توریستی شهر باکو است که نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند.از این رو بادساگروپ  به شما پیشنهاد می دهد که در تور باکو حتما از مجموعه بی نظیر کاخ شیروانشاه باکو دیدن کنید.



درباره کاخ شیروانشاه

کاخ شیروانشاه باکو اولین جاذبه توریستی شهر باکو خواهد بود که نظر هر گردشگری را در تور باکو به خود جلب می کند در حالی که به دنبال دیدنی های شهر باکو است.این مجموعه یکی از مهمترین آثار تاریخی شهر باکو به حساب می آید.کاخ شیروانشاه باکو در قرن 15 میلادی توسط پادشاهی شیروانشاهان،آنان که نقش بسزای در تاریخ آذربایجان داشتند ساخته شده است.


نقشه کاخ شیروانشاه باکو

تبدیل شدن کاخ شیروانشاه به موزه

این مجموعه در سال1964 میلادی به موزه تبدیل شد و در سال 2000 میلادی به همراه MAIDEN TOWER جزو آثار یونسکو به ثبت رسید.

این کاخ شامل قسمت هاب مختلف است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • کاخ و اتاق تاج و تخت

کاخ شیروانشاه خود دارای دو طبقه است که شامل 52 باب اتاق می باشد اما،به دلیل بمباران های مختلف در طول تاریخ تنها بخشی از ابن اتاق ها بر جای مانده است.


اتاق های کاخ شیروانشاه باکو

طبقه دوم کاخ مورد استفاده شاه و خانواده اش قرار می گرفت در حالی که طبقه اول کاخ مورد استفاده خدمه و بندگان قرار می گرفت.

  • دیوانخانه

دو نسخه متفاوت در مورد دیوانخانه کاخ شیروانشاه باکو موجو است.در معروفترین نسخه دیوانخانه به این موضوع اشاره شده است که دیوانخانه کاخ به عنوان دادگاه و محل جلسات رسمی مورد استفاده قرار می گرفت.


دیوانخانه کاخ شیروانشاه باکو

در نسخه دوم به این موضوع اشاره شده است که شاه فرخ یاسر،این محل را برای مقبره خود در نظر گرفته بود اما به دلیل اتفاقات تاریخی و جنگ های مکرر این بنا ناتمام ماند.

  • مقبره باکووی و مسجد کی قباد

این محل در کاخ شیروانشاه برای عبادت صوفیان در نظر گرفته شده بود. Sayid Yahya Bakuvi معلم صوفیان در قرن 15 میلادی در این محل زندگی می کرد.بعد از مرگ او در مقبره ای در این مسجد به خاک سپرده شد ولی در طول زمان بخش زیادی از این مقبره از بین رفته است.


مشجد و مقبره ی کی قباد کاخ شیروانشاه باکو

  • دروزاه شرقی یا دروازه مراد

دروازه مراد یا دروازه شرقی کاخ شیروانشاه آخرین مجموعه است که به سفارش سلطان مراد سوم ساخته شده است.


دروازه شرقی یا دروازه مراد کاخ شیروانشاه باکو

  • مسجد رویال

مسجد رویال کاخ شیروانشاه درست در کنار مقبره شاه خلیل الله واقع شده است که برای وضو و غسل کردن مورد استفاده قرار می گرفت.

  • خانه حمام

خانه حمام کاخ شیرونشاه در زیر زمین ساخته شده است به نحوی که در زمستان گرم و در تابستان خنک می شود.


حمام خانه کاخ شیروانشاه باکو

  • کتیبه سنگ و گچ بری ها

یکی از مکان های جالب در کاخ شیروانشاه باکو کتیبه سنگ قلعه بائیل است که در قرن 13 میلادی در جزیره ای در دریای خزر ساخته شده است که پیشنهاد می دهیم دیدن آن را از دست ندهید.


کتیبه سنگی کاخ شیروانشاه باکو

منبع

باکو اکسپلور

امیدواریم مطلب فوق برای سفر شما مفید واقع شود.

راستی اگر قصد سفر به کشور آذربایجان و شهر زیبای باکو را دارید،خواهشمندیم برای رزرو تور ارزان باکو با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید.

همراه شو،راهی سفر!